Wijnproeverij en diner voor Rolf

14-12-2014

Door Rolf Sietsma;

Een onverwachte verrassing van Stichting Loes!

Afgelopen december, vlak voor de feestdagen overkwam het mij. Voor het eerst in mijn leven werd er een verrassingsfeest georganiseerd, voor mij! Een verrassingsfeest kan ik het inderdaad wel noemen. Wel wat ongemakkelijk kan ik je vertellen. Stichting Loes zet zich vrijwillig in om mensen die dat even nodig hebben, eens goed in het zonlicht te zetten. Mijn naam is Rolf Sietsma, ik ben 24 jaar en ik lijd aan een zeldzame vorm van ongeneeslijke kanker. Toen Stichting Loes hier van te horen kreeg smeedden zij een plan...

Zo vlak voor de feestdagen zit de stemming er bij mij altijd al erg goed in; lekker eten, lekker drinken, een aangenaam gezelschap met goede gesprekken. Met een horeca achtergrond en een neus voor lekkere wijn wist Stichting Loes een juiste verrassing voor mij te organiseren.

Ik werd door vrienden al weken lang voorgehouden dat ze een verrassing hadden, ik moest een bepaalde dag vrij houden. Na een lunch in Velp reden we terug naar Huissen. Ik dacht al; waarom naar Huissen? Toen ik café de Kater binnen liep werd het voor het eerst duidelijk. De afgelopen weken had Stichting Loes samen met mijn vrienden een bijzonder gezelschap bij elkaar gekregen van mensen die de afgelopen tijd bijzonder voor me zijn geweest.

Zo regelden mijn vrienden dat ik een dikke week eigenaar was van een Tesla (een auto =), heb ik 11-gangen met wijn arrangement gedineerd in de Kromme Dissel, namen vrienden me mee uit eten, kochten FIFA 15 voor me en zorgden ze er zo voor dat ik alleen maar kon genieten.

Dit gezelschap was voor mij erg mooi om bij elkaar te zien! We gingen samen in de Kater genieten van de wijnen van ’T Wijnhuys.  Marianne gaf ons een proeverij! Wat ik toen nog niet wist is dat er na afloop een diner was verzorgd door Buitenpoort Catering. Stichting Loes had onze hele huiskamer verbouwd en een lange tafel prachtig ingedekt. We gingen met het hele gezelschap, in onze huiskamer, eten en drinken! Toen begreep ik het pas, moederlief zei dat ze alle mensen die wat bijzonders voor mij hadden gedaan graag wilde uitnodigen. Het is bijzonder hoe gemoedelijk het hele gezelschap bij ons samen werd gebracht door een vreselijke ziekte. Zo kunnen wij als gezin ook deze mensen goed duidelijk maken dat er niet gebogen wordt voor kanker. Er was die avond alleen maar liefde en blijdschap. Stichting Loes, hartelijk bedankt!

Steffie Heijckmann is al jaren mijn overbuurvrouw maar ik had haar nog nooit ontmoet. Na het horen van mijn verhaal besloot ze aan te bellen bij ons thuis, ze was er van overtuigd dat ze dit met Stichting Loes voor mij wilde organiseren. Wat het extra bijzonder maakt is dat dit betaald wordt uit giften van Stichting Loes. Wat ik nog het meest bijzonder vind is dat alle vrijwilligers, die mij helemaal niet kennen, dit vrijwillig doen. Hoeveel liefde kan je geven? Of je rijk of arm bent, iedereen heeft per dag maar 24 uur. De voorbereiding heeft veel inzet, energie en tijd gekost. Tijd is kostbaar, merk ik nu als geen ander. Tijd vrijwillig inzetten voor anderen is een bijzondere vorm van liefde. Het werk dat Stichting Loes vrijwillig doet voor anderen is niks minder dan compassie en liefde. Stichting Loes, bedankt voor jullie kostbare inzet en tijd. Bedankt dat jullie mij, mijn familie en vrienden een onvergetelijke avond hebben bezorgt!

Rolf was ook te zien in een documentaire van de EO én schrijft regelmatig een blog voor BEAM, het nieuwe jongerenmerk van de EO.

Stichting Loes bedankt Café De Kater voor het tot beschikking stellen van hun café, Marianne van 't Wijnhuys voor het organiseren van de wijnproeverij en Buitenpoort Catering voor het heerlijke diner en de mooie aankleding.

Kijk voor meer foto's van deze wens op onze facebook