Tjez, ridders, paarden en draken

10-06-2015

Door Linda de Vos:

Een onvergetelijke dag….

Een hele tijd geleden, begin 2015, ging bij ons de telefoon. "Zijn jullie de ouders van Tjez? Wij zijn geschreven door een vriendin van jullie, Tjez heeft het niet makkelijk sinds de geboorte van zijn kleine zus die met veel medische zorg en een handicap is geboren en opgroeit. Wij willen Tjez een onvergetelijke dag bezorgen en zijn wens uit laten komen, hij verdiend het om een dag in het zonnetje te staan.."

Pffff, dit telefoontje komt binnen en emotie komt los. Wauw, iemand die begrijpt en ziet hoe het is als je leven op z'n kop gezet wordt wanneer je een gehandicapt meisje in je armen hebt die net geboren is. Iemand die ziet hoe lastig het is dat je uit elkaar wordt getrokken en hoe machteloos broerlief er vaak bij staat. Hoe vaak hij bij iemand anders moet zijn wanneer wij weer naar het ziekenhuis moeten. Iemand gunt tjez heel veel liefde en een onvergetelijke dag en al deze lieve mensen van Stichting Loes gaan dat waar maken!!

Heel veel voorbereiding is er aan vooraf gegaan een aantal keer zijn deze lieve meiden bij ons geweest. Zo brak de dag aan, Tjez ging nietwetend naar school en kreeg daar de verrassing van zijn leven..
Vele lieve mensen, vrienden, familie, buren en kinderen waren op de hoogte en kwamen mee om Tjez te verrassen! Corine en Mitch van Stichting Loes gingen Tjez uit de klas halen, helemaal overdonderd was hij toen er iemand voor hem kwam. Ze vroegen aan hem wat hij nou toch echt heel leuk zou vinden… tja dat was de vakantie naar Italië en pretparken. Toen Corine over shows begon kwam het hoge woord eruit; hij was fan van Ravelijn en de Efteling! Laat Corine nou toch net een Ravelijnpak bij zich hebben. Het werd tijd om te verkleden! Toen kwam de grote verassing, omdat Tjez altijd zo lief en geduldig voor zijn zusje is en zo ontzettend veel meemaakt in zijn kleine jonge leventje mag hij samen met papa, mama, Lune, opa en oma wel 3 dagen geheel verzorgd gaan genieten in de Uilenhuisjes(bosrijk) en de Efteling.. 'ohhhh zegt tjez daar droomde ik van, om te slapen in de uilenhuisjes!'

Samen met de hele klas gingen we naar buiten. Tjez werd in stijl uitgezwaaid want naar ravelijn gaan in de Efteling, daar hoort een rondrit als ridder bij. Een paard met kar stond te wachten en heel veel lieve kleuters, juffen, kinderen, vrienden, familie en buurtgenoten gingen Tjez uitzwaaien! Het werd een erg leuke rondrit door Bemmel. Tjez mocht de paarden aansturen en uiteindelijke gingen we op weg naar de Efteling!

Langs een betoverend park reden we richting bosrijk, alleen bosrijk leek al een droom. Laat staan wat er in het koppie van Tjez omging! Een super mooi verzorgd v.i.p huisje met alles erop en eraan stond op ons te wachten.. het was prachtig, we genoten allemaal! Het huisje stond vlakbij de poort van bosrijk aan het water met een heerlijke veranda en een uitzicht op het kasteel van Klaasvaak…de muziek, de zonnestralen, de eendjes, alles was er om te kunnen genieten! Corine en Mitch van Stichting Loes hebben ook meegenoten deze dag. Ze hebben alles geregeld en zijn hierna mee de Efteling in gegaan waar we uiteindelijk met zijn allen genoten en veel gelachen hebben. En Tjez? Die bleef maar kletsen en lachen, wist niet waar de stopknop zat. Aan het einde van deze mooie verrassingsdag hebben Mitch en Corine afscheid genomen en Tjez nog eenmaal verrast. Donderdag mochten we naar de show van Raveleijn waarna we verwacht werden op het Raveleijn diner, het was uitzonderlijk genieten!

Deze 3 dagen hebben wij met elkaar, en natuurlijk Tjez in het bijzonder, ontzettend genoten van de geweldige eftelingsferen, het mooie weer en de verrassingen. Bovenal waren we deze dagen even onbezorgd en vergaten we alle zorgen rondom Lune! We hebben Tjez zien stralen van oor tot oor en hij heeft zo vaak gezegd: "Het lijkt wel of ik droom…" En met deze woorden wil ik graag afsluiten. Een droom kwam uit en daar zijn wij Stichting Loes en onze vriendin Kim Derksen erg dankbaar voor, dankzij Kim heeft Tjez droomdagen gehad! Dank je wel lieve iedereen!!!!!

Liefs Erik, Linda, Tjez, Lune en opa&oma

Kijk voor meer foto's van deze wens op onze facebook!