Bart de brandweerman

03-09-2014

In april 2013 werd bij kleine Bart, toen 3 jaar, lymfeklier kanker vastgesteld. ’t Kleine jochie heeft ondertussen meer ziekenhuisbezoekjes meegemaakt dan wij allemaal samen.

Na diagnose werd hij direct behandeld en sinds een paar maanden is de tumor weg, Bart is schoon! Zijn krullen zijn weer gegroeid en z’n energie komt langzaam aan een beetje terug. Hij zal nog zeker anderhalf jaar chemo capsules krijgen om te voorkomen dat er nieuwe kankercellen ontstaan maar vergeleken met het afgelopen jaar, gaat hij nu iets mooiers tegemoet.

Wij kregen de vraag van zijn grote nicht of we Bart niet een dagje konden verwennen. Met iets kleins, maar voor Bart iets héél bijzonders. Hij is namelijk groot fan van Brandweerman Sam. Een heldhaftige brandweerman die de wildste avonturen meemaakt. Hij wilde dolgraag eens zo’n brandweerman zijn..

En daar ging het team van Stichting Loes; gekleed in brandweermanpak en in een heuse brandweerwagen, op weg naar Nijmegen om Bart en zijn ouders Erwin en Cindy te verrassen. In eerste instantie durfde hij niet mee met de brandweerdames, net als zijn beste vrienden Lieve en Mees. Maar toen de grote, rode wagen de straat in kwam scheuren was het hek van de dam. Zie je het voor je, een jochie van één meter op de voorstoel? Wij zagen hem niet meer..

Het plan was om terug te gaan naar de brandweerkazerne in Huissen om ze daar een dagje te laten proeven van het Brandweerman Sam bestaan. Na een klein oponthoud (een knipoog naar de insiders;-)) kwamen we in Huissen aan waar opa, oma en de hele bups op Bart stonden te wachten.

Bart, Lieve en Mees kregen een prive rondleiding door de kazerne. Werden verrast met een zoete snoeplunch en mochten daarna zelf oefeningen doen met de brandweerslang. De glimlach op Bart z'n gezicht is niet te omschrijven. Bekijk de foto’s, die zeggen genoeg.

Na afloop werden Bart, Cindy en Erwin terug gebracht naar Ewijk waar hun familie als klap op de vuurpijl een groot verrassingsfeest had georganiseerd.

"Bart vond het fantastisch! Vooral het blussen van de 'brandjes' en het spuiten van 'sneeuw'. Het was een  overweldigende, hartverwarmende dag die we nooit zullen vergeten. Het heeft ons positieve energie gegeven. We hebben heel    veel liefde gevoeld: top!"

Bart van wijk

Stichting Loes wenst Bart, Cindy en Erwin heel veel geluk en gezondheid toe. Die grote lach op Bart z’n gezicht zullen we niet gauw meer vergeten.

We willen het team van brandweerkazerne Huissen ontzettend bedanken voor het meewerken aan deze bijzondere dag. Uiteraard in het speciaal; Richard, die bij iedereen inclusief Bart een lach op het gezicht heeft getoverd. Monique, voor de voorbereidingen en haar belangrijke bijdrage op de dag zelf. En Frank, zonder hem hadden we nog steeds op die kruising stil gestaan.