Paardrijden op Texel

19-11-2016

Toen Yael van der Zwet zeventien jaar was, werd er longkanker bij haar geconstateerd. Na vijf zware operaties is de tumor inmiddels verwijderd en is de nu 20 jarige Yael in principe weer gezond.

Voordat ze ziek werd, was Yael een fanatieke handballer en paardenmeisje. Door haar ziekte werd ze sneller moe, waardoor ze helaas met pijn in het hart, moest stoppen met paardrijden. Na een zware tijd had Yael een droom: weer het paard op en in volle galop over het strand! Deze wens kwam bij ons terecht via haar oma.

Samen met haar moeder en vriend Marco hebben we een onvergetelijk weekend naar Texel georganiseerd. Na een onverwachte verrassing bij haar thuis is ze samen met Marco per per limousine naar Den Helder gebracht. Na de lange reis kregen ze natuurlijk even wat tijd voor zichzelf waarna ze savonds verwacht werden bij Strandpaal 21 in De Koog, een luxe en vooral romantisch diner op het strand werd volledig verzorgt. Na een romantische overnachting was het de volgende ochtend tijd voor het absolute hoogetepunt van het weekend; een strandrit op een prachtige Fries van Paardenstalling Texel. Het eerste deel ging door de prachtige bossen van Texel, het tweede deel langs de lange kustlijn. Uiteraard geeindigt met een flinke galop. Bij terugkomst stonden haar opa, oma, moeder en broertje als verrassing op haar te wachten en kreeg Yael de enorme lach niet meer van haard gezicht; wensweekend geslaagd!

Benieuwd hoe Yael het heeft ervaren?

"Ik heb een geweldig verrassingsweekend gehad dankzij Stichting Loes. Het was allemaal tot in de puntjes verzorgd. Zaterdagochtend werd ik met een limousine opgehaald, geheel onverwachts. Alles wat er zou gaan gebeuren en waar we heen gingen was een verrassing. Uiteindelijk heb ik heerlijk gegeten in een strandtent en geslapen in een super mooie suite op Texel. Zelfs de volgende dag was er nog een verrassing, namelijk een strandrit op een Fries! Dit is altijd al mijn droom geweest en dankzij Stichting Loes is deze uitgekomen. Ik heb het echt super gehad en ik wil Stichting Loes nogmaals bedanken voor een weekend om nooit meer te vergeten!

We willen graag de volgende mensen bedanken voor het meewerken aan de wens voor Yael:

Marleen bak van paardenstalling Texel voor de prachtige tocht, Eline Menkveld van Bitmagazine voor het mogelijk maken van de tocht en Strandpaal21 voor het heerlijke diner en de high tea op de zondagochtend.