Fabiën ontmoet haar grootste idool!

25-07-2013

Begin dit jaar kregen we een wens binnen voor Fabiën ten Bruggencate. Fabiën is pas 8, maar heeft al veel meegemaakt. Toen ze 4 was kreeg ze de diagnose Kanker. Ze heeft een langzaam groeiende hersentumor die uitgaat van haar oogzenuw. Ook bleek ze de ziekte Neurofibromatose te hebben. De afgelopen jaren heeft ze veel chemo-kuren, therapieen en onderzoeken gehad. Helaas is de hersentumor niet operatief te verwijderen en is het een kwestie van uitstel. Sinds een paar weken is ze dan ook weer begonnen met een nieuwe chemo-kuur.

Wij dachten bij onszelf; Hoe zouden wij Fabiën meer kracht kunnen geven voor de aankomende maanden? Wat zou dit lieve, vrolijke en wijze meisje nou gelukkig maken? Daar kwamen we al vrij snel achter..

Fabiën heeft namelijk een lijstje met alle dingen die ze nog zo graag eens zou willen doen. Ze zou ontzettend graag beter willen worden, of willen dat alle mensen op de wereld gelukkig zouden zijn. Ook stond er in haar top 10 dat ze graag eens met Justin Bieber zou willen kussen. Helaas zijn dit wensen waar wij Fabiën ook niet bij konden helpen. Maar er stonden 2 wensen op, waar wij wel raad mee wisten.

En donderdag 25 Juli was het dan ook zover. De tweede wensdag van Stichting Loes ging van start. Een twee-koppig team van de stichting stond om half 8 met een taxibusje bij Fabiën voor de deur, Fabiën wist van niks. Na een ontzettend leuke ontmoeting vertrok de taxi richting het zuiden, op naar het eerste deel van de wensdag. In Tilburg hadden we een opnamestudio geregeld waar Fabiën samen met haar allergrootste idool een single op ging nemen. Femke Meines won in 2012 het junior songfestival met het nummer Tik Tak Tik en sindsdien is zij Fabiëns nummer 1!
Na een enigszins verlegen ontmoeting brak het ijs en Fabiëns dag kon niet meer stuk. Samen met haar nieuwe beroemde vriendin zongen ze de sterren van de hemel en alles stond er binnen een uurtje op. Alsof ze dit vaker samen hadden gedaan!

Na deze musicale ochtend, waar Femke ook nog samen met haar vader een klein prive optreden verzorgde, vertrok de taxi richting Harderwijk. Fabien stond er op dat Femke mee ging in de taxi waar ze nog lekker doorgingen met zingen. (Bekijk het filmpje van dit moment hieronder!)

In Harderwijk brachten we natuurlijk een bezoekje aan het Dolfinarium. Fabiën wist opnieuw van niks maar bevestigde al gauw dat ze DOLGRAAG de nieuwe dolfijnen show wilde zien. Daarna hadden we nog 1 verrassing, Fabiën mocht samen met Femke een dolfijn voeren en aaien.

"Dit was de mooiste dag van mijn leven, dankzij Stichting Loes! Toen ik Femke zag, wist ik niet wat ik zeggen moest (lacht verlegen). Femke en ik zijn nu vriendinnen. De dolfijnen vond ik leuk, eng en spannend. Ze voelden heel raar aan en de visjes die ik moest geven stonken! Van die mevrouw van het Dolfinarium mocht ik nog een keertje terug komen. En dat ga ik zeker doen!"
Fabiën ten Bruggencate

Het was een prachtdag. Fabiën, je bent een toppertje!

We willen de volgende mensen bedanken voor het meewerken aan de wens voor Fabiën: Femke Meines en haar vader Anne-Kees Meines, bedankt voor jullie onvergetelijke inzet! De Ronnie Tober Foundation voor het regelen van een opnamestudio en Harald Queens van opnamestudio HQ in Tilburg voor alle hulp en medewerking!

Kijk voor meer foto's op onze facebook!